Optymalizacja strony internetowej

Optymalizacja strony – klucz do sukcesu strony internetowej. Sprawdź i zdecyduj, czy tego potrzebujesz?

Zastanawiasz się, czy optymalizacja SEO strony www, o której wszyscy wokół trąbią, jest rzeczywiście konieczna? A może to tylko straszenie biednych właścicieli biznesów i wyciąganie kasy? W tym przypadku będziemy adwokatem algorytmów i odbiorców. Żeby Twoja strona została zauważona w tej wielkiej sieci, jaką jest Internet optymalizacja to konieczność. W takim razie jak się do tego zabrać? Z głową, bez paniki (bo to i tak potrwa), zacząć jak najszybciej i zaplanować działania. Po szczegóły zapraszamy poniżej.

Po co stronie potrzebna
jest optymalizacja SEO?

Korzystasz z Internetu codziennie do najróżniejszych celów. Zapewne nie zdajesz sobie sprawy, jak bardzo ta sieć jest globalna i zagmatwana. Dosłownie kłębowisko łączy. Z 8 miliardów ludzi, którzy są mieszkańcami tej planety, ponad 5 miliardów korzysta na co dzień z Internetu. Codziennie każdy z nich wyszukuje około 3- 4 fraz. To tylko średnia, ale jest o co powalczyć, bo wszystkie te dane rosną z dosłownie z dnia na dzień.

Na świecie jest prawie 2 miliardy stron internetowych. Ile z nich to Twoja konkurencja?

Jak w tym chaosie klient ma znaleźć właśnie Twoją stronę i ofertę? Zwłaszcza jeśli nawet nie wie, że istniejesz. Nie wprowadzi sobie adresu strony, bo go jeszcze nie zna. Słabo to wygląda, prawda?

Kierowaniem tym ruchem, inaczej pozycjonowaniem strony, zajmują się algorytmy w wyszukiwarkach. Dzięki nim szukający dostaje dokładnie to, o co poprosił lub zapytał. Najlepiej dopasowaną ofertę. Żeby to była właśnie Twoja oferta, musi najpierw spodobać się algorytmom, czyli spełniać ich wymagania. Tu zasady gry są takie same dla wszystkich i nazywają się OPTYMALIZACJA. Zadbasz o swoją witrynę ­– spełnisz te wymagania. Zwiększa się szansa, że algorytmy zachęcą szukających do odwiedzenia właśnie Ciebie. Zostaniesz wypozycjonowany.

Na czym polega optymalizacja strony – zadania do wykonania.

Zadanie: zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania.

Metoda działań: optymalizacja SEO aż do skutku, a następnie, żeby utrzymać wysoką pozycję.

Optymalizacja to proces, a to oznacza, że nie da się tego zadania wykonać szybko i jednorazowo. To dla niektórych jest zła wiadomość. Dobra jest taka, że kontynuowanie raz wdrożonej optymalizacji jest znacznie prostsze. Poniżej znajdziesz listę, co jest do zrobienia.

Absolutne podstawy to sprawdzić, poprawić, zastosować:

  • Szybkość ładowania się strony – nikt nie lubi czekać i nikt nie ma na to czasu. Twoja strona wyświetla się szybko… albo wcale🤷 Statystyki pokazują, że połowa odwiedzających nie czeka dłużej niż 3 sekundy na załadowanie się strony. Właśnie tak szybko możesz stracić potencjalnego zainteresowanego. Stoją przed drzwiami i nawet nie czekają, aż wybrzmi dzwonek. Ach ta niecierpliwość współczesnego świata. Ding-dong.
  • Responsywność, aby Twoja strona była dostępna i czytelna na różnych urządzeniach.
  • Słowa kluczowe. Nie możesz tu wrzucać wszystkiego. Słowa kluczowe muszą zgadzać się z ofertą witryny. Inaczej algorytmy szybko ją dyskwalifikują jako mylącą i sztucznie sprowadzającą ruch.
  • Wartościowy dla odbiorców content w postaci tekstów, infografik, zdjęć, video. Odpowiadający na zapytania, dający informacje, oryginalny, niezdublowany. 
  • Prawidłowe użycie title, meta description, nagłówków na każdej z podstron.
  • Ciekawe rozwiązania (graficzne, technologiczne). Sprawiają, że strona jest nowoczesna i przystępna (intuicyjna nawigacja po stronie).
  • Zaindeksowanie w wyszukiwarce.
  • Prawidłowość adresu strony głównej i podstron (adres, który wstępnie określa, co się pod nim znajduje).
  • Błędy przekierowań.
  • Budowanie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego linkowania. Sprawdzanie, czy faktycznie działa.
  • Tagi kanoniczne, które informują że dana strona jest właściwa i to ona powinna zostać zaindeksowana w Google. Zapobiegają duplikowaniu stron i kanibalizacji treści. 
  • Pliki robots.txt, które posiadają wytyczne indeksowania stron dla robotów wyszukiwarek internetowych np. Google. W pliku tym określamy, które podstrony mają zostać zaindeksowane, a które są nieważne w wynikach wyszukiwania i powinny być zablokowane dla wyszukiwarek. 

Od czego zacząć proces optymalizacji swojej strony internetowej?

Masz już podstawową listę tego, co koniecznie trzeba wziąć pod uwagę, optymalizując stronę. Część tych zadań może być trudna do zweryfikowania i naprawienia dla laika. Część będzie wymagała wiele pracy. Dlatego warto zlecić optymalizację komuś, kto się na tym zna i nie zawracać sobie tym głowy. Jednak jeśli się uprzesz, wiele możesz sprawdzić i poprawić samodzielnie. Tak samo wiele wysiłku trzeba włożyć w optymalizację nowo powstałej strony, jak i tej, która już od dawna funkcjonuje. No może trochę łatwiejsze jest inicjowanie procesów krok po kroku niż żmudne szukanie nieprawidłowości. W KrokDesign mamy sposoby na jedno i drugie. Dzięki temu zajmujemy się nimi z takim samym zapałem 💪 Od czego zaczynamy?

Audyt:

Oddajesz nam stronę do optymalizacji. Bez sprawdzenia stanu faktycznego wdrażanie jakichkolwiek działań będzie celowaniem na ślepo. Skoro oddajesz ją do optymalizacji, to znaczy, że coś jest nie halo i widzisz to gołym okiem. Strona nie przynosi korzyści. Rzetelny audyt pozwoli zająć się tym, co faktycznie źle działa. I od tego właśnie zaczynamy.

Wdrożenie:

To właśnie ta część zabiera najwięcej czasu. Nie wystarczy znaleźć błędy. Trzeba je jeszcze poprawić. Przykładowo:

  • Naprawić niedziałające linki, zadbać o linkowanie także ze stron zewnętrznych.
  • Usunąć błędy przekierowań. 
  • Zwiększyć ilość jakościowego contentu na stronie zawierającego właściwe dla branży słowa kluczowe. Uzupełnienie opisów, dodanie zdjęć, stworzenie nowych treści może trochę potrwać. 

Każde zadanie z listy to tylko ogólnik, pojemne hasło. Każde zawiera masę wytycznych, które trzeba zaplanować i wykonać, łącząc to sprytnie ze strategią marketingową. Na projektowanej przez nas stronie na bieżąco wdrażamy wszystko, co trzeba. No i sprawdzamy, sprawdzamy i jeszcze raz sprawdzamy 😊

Sprawdzanie:

Monitorowanie działań jest niezwykle ważne. Pamiętaj, że optymalizowanie strony w celu wypozycjonowania jej to proces. Żeby szedł w dobrym kierunku, nie wystarczy sztywno trzymać się listy zadań. Tu potrzebne jest elastyczne reagowanie na zmiany, ciągła aktualizacja i modernizacja. Sprawdzając swoje działania, upewniamy się, że przynoszą efekty. Wyniki nadają kierunek dalszym zmianom. Pozwalają stale doskonalić stronę, utrzymywać wysoką jakość i pozycję.

Optymalizację strony wykonujemy, żeby działała sprawnie i szybko, ładnie się prezentowała tak algorytmom, jak i użytkownikom. Dzięki temu wzrośnie liczba wizyt na niej, a pozytywne doświadczenia użytkowników przełożą się na konwersje. Powyższy artykuł może Ci ułatwić samodzielną optymalizację. Możliwe jednak, że uświadomi Ci jak wiele to pracy i uznasz, że powinien zająć się tym ktoś, kto się na tym zna. Wtedy zapraszamy do KrokDesign. 

2 komentarze

  1. Pouczająca lektura! Doceniam szczegółowość i dokładność. Szkoda tylko, że niektóre fragmenty są zbyt techniczne dla laików. Mimo to, świetne źródło wiedzy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *