Optymalizacja strony – klucz do sukcesu strony internetowej. Sprawdź i zdecyduj, czy tego potrzebujesz?
Zastanawiasz się, czy optymalizacja SEO strony www, o której wszyscy wokół trąbią, jest rzeczywiście konieczna? A może to tylko straszenie biednych właścicieli biznesów i wyciąganie kasy? W tym przypadku będziemy adwokatem algorytmów i odbiorców. Żeby Twoja strona została zauważona w tej wielkiej sieci, jaką jest Internet optymalizacja to konieczność. W takim razie jak się do tego zabrać? Z głową, bez paniki (bo to i tak potrwa), zacząć jak najszybciej i zaplanować działania. Po szczegóły zapraszamy poniżej.
Po co stronie potrzebna jest optymalizacja SEO?
Korzystasz z Internetu codziennie do najróżniejszych celów. Zapewne nie zdajesz sobie sprawy, jak bardzo ta sieć jest globalna i zagmatwana. Dosłownie kłębowisko łączy. Z 8 miliardów ludzi, którzy są mieszkańcami tej planety, ponad 5 miliardów korzysta na co dzień z Internetu. Codziennie każdy z nich wyszukuje około 3- 4 fraz. To tylko średnia, ale jest o co powalczyć, bo wszystkie te dane rosną z dosłownie z dnia na dzień.
Na świecie jest prawie 2 miliardy stron internetowych. Ile z nich to Twoja konkurencja?
Jak w tym chaosie klient ma znaleźć właśnie Twoją stronę i ofertę? Zwłaszcza jeśli nawet nie wie, że istniejesz. Nie wprowadzi sobie adresu strony, bo go jeszcze nie zna. Słabo to wygląda, prawda?
Kierowaniem tym ruchem, inaczej pozycjonowaniem strony, zajmują się algorytmy w wyszukiwarkach. Dzięki nim szukający dostaje dokładnie to, o co poprosił lub zapytał. Najlepiej dopasowaną ofertę. Żeby to była właśnie Twoja oferta, musi najpierw spodobać się algorytmom, czyli spełniać ich wymagania. Tu zasady gry są takie same dla wszystkich i nazywają się OPTYMALIZACJA. Zadbasz o swoją witrynę – spełnisz te wymagania. Zwiększa się szansa, że algorytmy zachęcą szukających do odwiedzenia właśnie Ciebie. Zostaniesz wypozycjonowany.
Na czym polega optymalizacja strony – zadania do wykonania.
Zadanie: zwiększyć widoczność w wynikach wyszukiwania.
Metoda działań: optymalizacja SEO aż do skutku, a następnie, żeby utrzymać wysoką pozycję.
Optymalizacja to proces, a to oznacza, że nie da się tego zadania wykonać szybko i jednorazowo. To dla niektórych jest zła wiadomość. Dobra jest taka, że kontynuowanie raz wdrożonej optymalizacji jest znacznie prostsze. Poniżej znajdziesz listę, co jest do zrobienia.
Absolutne podstawy to sprawdzić, poprawić, zastosować:
Od czego zacząć proces optymalizacji swojej strony internetowej?
Masz już podstawową listę tego, co koniecznie trzeba wziąć pod uwagę, optymalizując stronę. Część tych zadań może być trudna do zweryfikowania i naprawienia dla laika. Część będzie wymagała wiele pracy. Dlatego warto zlecić optymalizację komuś, kto się na tym zna i nie zawracać sobie tym głowy. Jednak jeśli się uprzesz, wiele możesz sprawdzić i poprawić samodzielnie. Tak samo wiele wysiłku trzeba włożyć w optymalizację nowo powstałej strony, jak i tej, która już od dawna funkcjonuje. No może trochę łatwiejsze jest inicjowanie procesów krok po kroku niż żmudne szukanie nieprawidłowości. W KrokDesign mamy sposoby na jedno i drugie. Dzięki temu zajmujemy się nimi z takim samym zapałem 💪 Od czego zaczynamy?
Audyt:
Oddajesz nam stronę do optymalizacji. Bez sprawdzenia stanu faktycznego wdrażanie jakichkolwiek działań będzie celowaniem na ślepo. Skoro oddajesz ją do optymalizacji, to znaczy, że coś jest nie halo i widzisz to gołym okiem. Strona nie przynosi korzyści. Rzetelny audyt pozwoli zająć się tym, co faktycznie źle działa. I od tego właśnie zaczynamy.
Wdrożenie:
To właśnie ta część zabiera najwięcej czasu. Nie wystarczy znaleźć błędy. Trzeba je jeszcze poprawić. Przykładowo:
Każde zadanie z listy to tylko ogólnik, pojemne hasło. Każde zawiera masę wytycznych, które trzeba zaplanować i wykonać, łącząc to sprytnie ze strategią marketingową. Na projektowanej przez nas stronie na bieżąco wdrażamy wszystko, co trzeba. No i sprawdzamy, sprawdzamy i jeszcze raz sprawdzamy 😊
Sprawdzanie:
Monitorowanie działań jest niezwykle ważne. Pamiętaj, że optymalizowanie strony w celu wypozycjonowania jej to proces. Żeby szedł w dobrym kierunku, nie wystarczy sztywno trzymać się listy zadań. Tu potrzebne jest elastyczne reagowanie na zmiany, ciągła aktualizacja i modernizacja. Sprawdzając swoje działania, upewniamy się, że przynoszą efekty. Wyniki nadają kierunek dalszym zmianom. Pozwalają stale doskonalić stronę, utrzymywać wysoką jakość i pozycję.
Optymalizację strony wykonujemy, żeby działała sprawnie i szybko, ładnie się prezentowała tak algorytmom, jak i użytkownikom. Dzięki temu wzrośnie liczba wizyt na niej, a pozytywne doświadczenia użytkowników przełożą się na konwersje. Powyższy artykuł może Ci ułatwić samodzielną optymalizację. Możliwe jednak, że uświadomi Ci jak wiele to pracy i uznasz, że powinien zająć się tym ktoś, kto się na tym zna. Wtedy zapraszamy do KrokDesign.
Świetny artykuł, dzięki za info. Temat ciekawy i świetnie pozwalający rozwijać wyobraźnie.
Pouczająca lektura! Doceniam szczegółowość i dokładność. Szkoda tylko, że niektóre fragmenty są zbyt techniczne dla laików. Mimo to, świetne źródło wiedzy!